Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH

Friday, September 18, 2009

xpdc kebajikan pemuda zon 3



prog diteruskan daripad 3 tempat yang ditetapkan, ini adalah tempat yang terakhir dan semuanya dalam 3 kaw, zon yang terakhir ini kita melawat ke air hitam dan yang menjadi petunjuk kepada pergerakan kami adalah tok sidang air hitam yang sah(mat noor) setiap tempat kita anggap zon yang berbeza. kita telah sampai ke penghujungnya. prog yang berunsur kebajikan dan juga berunsur pantauan atau bertemu rakyat pemuda bersama yb anuar sudin adun c.jong walau pun hujan kami tetap menyampaikan sumbangan kerana kita tiada masa lagi untuk ditangguh malah beberapa hari lagi umat islam akan beraya.




mak cik ini baru meninggal suaminya dalam beberapa bulan yang lepas dan beliau duduk berseorangan. anak-anak beliau keluar untuk mencari kerja, malah beliau sempat memberi tahu bahawanya semua akan balik mulai malam ini dan beraya bersama sekurang-kurangnya beliau menyatakan jikalau tiada alah melintang mereka semua akan selamat sampai ke rumah beliau pagi esok.




kami pergi ke sebuah rumah dimana mak cik nie kenal dato onn bila ditanye naper kenal dulu dia penah datang masa 2 dia betul atap rumah ini dan mak cik lupa nak cakap mereka tak datang dah selepas itu. mak cik ni lupa bahawa mereka dahulu adalah duduk kawasan onn memang lah diambil berat agar undi tidak lari dan memang itu tabiat umno/bn membantu apabila perlu dan berkepentingan. sekarang mak cik nak kata apa lagi mereka tak akan datang. malah ketua pemuda menghulurkan bantuan dan memberi tahu bahawa kita bawa yb yang baru. mereka pun ntah-ntah tak tahu bahawa onn tidak bertanding pe yang lepas. mak cik nie juga sempat berposing di hadapan bendera malaysia. macam ini pun umno/bn tak mahu tolong? kalau mereka buh bendera pas mereka kata nie pembangkang tapi ble ada bendera seperti ini apa?



seorang anak kepada ibu tunggal menerima bantuan mewakili ibunya yang bekerja. mudah-mudahan dengan kehadiran pemuda dapat meringan kan beban dan mengurang kan kesedihan sebagai seorang ibu yang menaggung anak-anak. pemuda amat berharap anak-anak beliau mendapat hidayah dan menjadi orang yang bertaqwa. aminnnnn.....



buat pengetahuan semua ini adalah saudagar baru dan mereka tinggal di belakang klinik bt 12 pekan cina, kematian bapanya baru-baru ini telah menambah berat tanggungjawab seorang ibu iaitu ibu kepada 5 beradik dan dengan keperihatinan pemuda pas dan bersama adun c.jong kami meredah hujan untuk meninjau dan memberi bantuan.
ini adalah rumah terakhir bagi lawatan pemuda neg ke kaw teluk intan/ xpdc kebajikan dengan selogan "pemuda dekat di hati" mungkin pada masa akan datang pemuda akan hadir dengan wajah baru dan berbeza akan tetapi prog ini akan diadakan setiap tahun hanya bentuk sahaja berubah.