Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH



Wednesday, September 16, 2009

umno lihat mesti CEMBURU




14.09.09(isnin)kehadiran yb adun cangkat jong dan rombongan pas kaw teluk intan pada jam 6 petang sampai di ganda bagi menghadirkan diri untuk memberi bantuan semperna aidilfitri semakin hampir dan rombongan tersebut dinanti dan disambut dengan penuh kemesraan oleh penduduk tempatan sebahagiannya kerana sebahagian yang lain sedang sibuk bergotong royong memasak masakan untuk berbuka puasa. seramai 20 bantuan diberikan kepada penduduk tempatan sekitar kaw tersebut yang memerlukan.

















yb anuar sudin sedang menyampaikan amanat/tazkirah untuk renungan bersama bagi mereka tidak lupa akan mengagongkan allah walau pun mereka ini miskin. malah beliau sempat menyatakan bahawa kemiskinan bukan lah penghalang untuk kita beribadat pada allah dan sepatutnya orang miskin lagi lah merasakan bahawa ia rapat dengan allah kerana ia kurang di layan dengan kesibukan atau pun yang mengganggu ia dari terus beribadat. malah beliau mengajak semua yang hadir pada hari tersebut kembali kepada al-quran segala sisyem hidup harian kita mesti lah diserah pada allah kerana allah telah lengkap kan didalam al-quran dan hadith nabi dan kita perlu lah mengamalkan dan tidak perlulah menyanggahnya kerana apabila kita menyanggah al-quran dan hadith nabi secara tidak langsung akan membatalkan iman kita. dan tidak boleh lah ia diambil secara memilih kerana semua sudah dilengkapkan didalamnya, masih ada yang mengambilnya secara separu-separuh sama lah seperti tidak menambilnya langsung ibarat baju kalau tidak pakai seluar boleh kah? tidak sempurna orang tersebut, sama lah dengan islam





















sijil keahlian pas yang baru dari ganda diserahkan kepada ketua caw daripada pas bersama baju-baju terpakai yang dibawa terus dari teluk intan. baju yang dibawa masih elok cuma mungkin si pemakai tidak muat dan daripada buang begitu kita bagi kepada orang yang memerlukan dan ada sifat saling bantu membantu yang dipupuk, ydp pas menyerahkan sijil dan baju.


















tahlil dimulakan sebelum berbuka puasa. gambar yang lain kaum muslimat sedang menyediakan hidangan bagi dinikmati untuk berbuka.

















siapa nie? macam kenal? lah tengok sekali tidak percaya kan tapi ini lah dia yb kita, yb anuar sudin adun n56 c.jong. tidak ada persoalan lagi lah yang umno persoalkan betul ka gambar nik aziz(mb kelantan) makan nasi lauk ikan sahaja, umno nak ngok buktinya? ngok lah nie, kami paparkan kepada kamu wahai umno/bn. malah yb cukup berselera makan ketika itu. bukan apa pun umno hanya ikan sepat cili, ayam kampung masak kari, dan juga kerabu. umno pemuda nak tanya mu makan ka?

lauk yang disediakan oleh orang setempat dalam prog tersebut, hingga menjilat jari lah nampak cam tiada apa pun dekat lauk nie. kalau orang-orang umno tengok genti tidak makan kan nak wat camnea mereka lama dah didik macam itu. kami lak dalam pas dah didik dari dahulu lagi. nie dah cukup nikmat berbanding dengan nabi sebab nabi pernah makan 3 biji tamar sahaja untuk berbuka puasa itu pun diminta oleh orang miskin dan nabi bahagi kan sebiji itu kepada 3. maknanya nabi ajar kita walau pun 3 biji tamar/kurma ia dianggap mewah daripada orang yang tiada. kalau kita jadi baginda pemuda rasa mesti halau orang miskin tadi kan, tinggal 3 biji apa nak mintak lagi kami nak makan apa? tapi napa nabi buat? renungan/ pengajaran bagi kita bersama.