Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH



Sunday, September 13, 2009

AGIHAN BANTUAN KEPADA MEMERLUKAN




kelihatan yb anuar sudin adun c.jong terpaksa menunggu peserta untuk hadir dan beliau cukup sabar malah boleh beramah mesra terlebih dahulu kepada penduduk tempatan yang hadir termasuk tukang masak untuk berbuka puasa.

prog agihan barangan keperluan kepada yang memerlukan yang diadakan 12.09.09(sabtu) yang lepas, berlangsung di masjid kg.sg samak dan agihan ini hanya untuk penduduk sekitar kaw tersebut dan prog ini sudah sampai di pertengahan kerana sudah ada yang diagihkan sebelum ini dan akan diagihkan secara berterusan dan menyeluruh disekitar teluk intan. prog ini juga memang menjadi acara tahunan pas kaw teluk intan dari dahulu lagi dan prog ini dibuat kepada orang yang memerlukan dan penyampaian terhad. prog yang pada awalnya dirancang selepas asar terpaksa ditunda kerana bertembung dengan umno dan peserta terpaksa pergi kesana terlebih dahulu kerana mereka membuat prog tersebut dengan masa yang lebih awal dari kita(pas)




antara yang hadir pada prog tersebut, pengerusi majlis(lebih dikenali dengan nama sedara nan) memulakan prog lebih kurang 5.30 ptng.






ucapan aluan daripada ketua kampung yang halal yang diberhentikan oleh umno/bn sementara kontrak bersama sultan masih ada. beliau juga merupakan pengerusi koperasi temen anak sungai samak yang baru ditubuhkan. prog ini juga adalah sekali gus perasmian kepada koperasi tersebut.




yb berucap dan memberi pemahaman kepada penduduk tempatan perbezaan bantuan ketika memerintah dengan tidak dan beliau juga memaklumkan kepada yang hadir sebagai orang islam dan parti yang mendokong perjuangan islam prog seperti ini ialah prog tahunan kepada parti dan perbezaan nya prog ini selepas menang dan dahulunya kita sebagai sebuah parti dan menjadi kewajipan kepada parti ini untuk meringankan beban saudara
islam yang memerlukan.



penyampaian sijil koperasi temen anak sungai samak dan ahli bergambar bersama yb. koperasi ini tertumpu kepada pertanian ahli-ahli dan kebajikan mereka.





penyampaian sijil kepada 3 caw baru disekitar kg. sungai samak








3 gambar antara peserta yang menerima bantuan. agihan diagihkan kepada yang memerlukan



selepas agihan yb di temuramah oleh wartawan dari sinar harian(saifullah) untuk maklumat lanjut berkenaan prog tersebut.




yb sedang kusyuk/tekun membaca tahlil, turut kelihatan pimpinan pas kaw dan pimpinan tempatan/caw.



yb anuar sudin mengetuai bacaan doa tahlil dan buka puasa semperna majlis berbuka puasa.




majlis khatam al-quran yang dihadiri sebahagian daripada kanak-kanak yang ada di kg sg.samak. prog yang bermula dengan penerangan cara-cara betul membaca al-quran dan kemudian membacanya secara gilir-gilir dan prog tersebut dihadiri oleh ust ismail cik nik(ydp pas kaw t.intan), ust sobri jusoh(ketua dewan ulama pas kaw) dan beberapa pimpinan yang lain termasuk yb anuar sudin. setelah habis yb anuar sudin menyampaikan duit raya kepada mereka bagi menarik mereka lebih cenderung dan suka ke masjid.