Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH



Wednesday, March 09, 2011

seminar pilihanraya dewan pemuda pas kawasan teluk intan berjaya dan sampai kepada sasaran

DI BAWAH DI SEDIAKAN ANTARA SEDUTAN-SEDUTAN PADA HARI SEMINAR TERSEBUT


"dewan pemuda teluk intan dengan usaha sama dan para wakil dari kawasan pasir salak dan bagan datoh merasa bangga dan berbesar hati dengan ketiga-tiga pembentang yang hadir dan juga pemuda yang hadir dengan penuh istiqamah kerana ia membabitkan program yang begitu panjang, program yang bermula pada jam 10.00 pagi dan berakhir jam 5.00 petang!
tujuan kami menerapkan kembali semangat yang semakin kurang dalam gerak kerja pemuda apabila kemenangan berlaku secara tidak di jangka, bukan tidak buat kerja mungkin kerja agak tidak teratur berbanding sebelum ini.
saya mengharapkan melalui program seperti ini semua ahli pemuda lebih kotmitmen kepada parti dan terutamanya memperbanyakkan program sebagai kerajaan yang bersedia memerintah"

















"kita menjalankan amanah allah dalam mepertahankan dun cangkat jong, tetapi kita kena ingat apabila kita menang semakin banyak cabaran, ujian dan rintangan.
terutama apabila kita memerintah dahulu banyak yang kita membantu rakyat setakat mana kemampuan kita walaupun bukan semua intitusi kerajaan ketika itu di bawah pemerintahan kita.
walaupun kita kalah isu-isu rakyat dan juga kebajikan setempat tidak kira parti yang kita bawa, isu banggunan terbengkalai, isu kemiskinan rakyat, isu burung walit dan pelbagai lagi tetapi media tidak memainkan peranan dan kita perlu mengambil anesarif sendiri untuk terangkan kepada rakyat"









"kita pakatan rakyat sedang diperhatikan oleh rakyat semenjak pru-12 lagi, apa yang berlaku sekarang sesiapa yang perasan kita akan nampak jelas bahawa rakyat tanpa kita sedar dia kenal kita.
ujian memang lar ada apabila kita menang tanya yb macamana dahulu, saya selaku penyelia dun sahaja ada satu masa ust misbah telefon dan tanya betul ker ada tander yang minta di luluskan datang dari ust kerana ada tanda tangan ust?
saya kata memang lar bumi kubu gajah ini cukup kaya dengan balak, keluar rumah dah nampak balak tetapi saya tiada lulus mana-mana pun syarikat atau minta tanda tangan.
itu baru penyelia dun kalau jadi yang berhormat tak tahu lah macamana mereka menggunakan nama saya"



"pakatan rakyat menang di kawasan ilmu itu berkembang, itu yang umn/bn takutkan kepada rakyat khususnya melayu kerana apabila rakyat cerdik mereka tidak akan mengundi umno/bn. apa yang berlaku di galas apabila kerajaan mengumumkan akan memberi WIFI kepada perkampungan orang asli, jadi tok batin pun bertanya kepada kementerian berkenaan! minta maaf encik tok nak bertanya WIFI makan terus atau rebus dulu"
(ust riduan mohd noor/ketua lujnah dakwah pemuda pas pusat)













"perjuangan ini biasa lah mempunyai pasang surut sehinggalah pernah kelantan hampir lumpuh disebabkan suasana keselesaan apabila kemenangan tetapi kita mesti mempunyai istiqamah kepada perjuangan kerana ini adalah satu wardah dan yang wajib kita pertahankan, manakala kita tidak harus jemu berada di dalam perjuangan"
(ust nik mohd abduh nik abd aziz/ ketua lujnah tarbiah pemuda pas pusat)










perlancaran dana pilhanraya yang di lancarkan ust nik mohd abduh nik abd aziz(ketua lujnah tarbiah dewan pemuda pas pusat)

gambar di sebelah ust nik sedang memasukkan duit beliau sebagai gimik kepada perlancaran tabung tersebut, mudah-mudahan Allah yang menghitung setiap helaian kertas yang di sedekahkan kejalan allah.i sedekahkan kejalan allah.