Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH



Saturday, March 12, 2011

bagi menjawab tohmahan umno pas kuda tunggangan pr sebenarnya umno keldai tunggangan bn


PERBEZAAN KERJASAMA PAS DENGAN PR DAN KERJASAMA UMNO DENGAN BN


PERBEZAAN KERJASAMA PAS DAN UMNO


1) kerjasama pas dengan bukan islam ialah "tahluf siasi" tanpa menggadaikan prinsip perjuangan yang di bawa oleh pas.


manakala umno dalam bn "wala" atau lebih dikenali bersifat patuh atau mengikut kehendak rakan sehingga menggadaikan islam


2) Pas sebagai parti yang berdasarkan islam, rujukannya pula ialah al-quran, sunnah, ijma dan qias. pas tidak akan membuat sesuatu yang boleh menjerumus ke dalam neraka semata-mata untuk mendapatkan kuasa jika kuasa menjadi perhitungan pas! Pas akan menerima pelawaan umno dan berkerjasama dengan bn iaitu sama-sama menjana program-program maksiat dan melakukan kemungkaran, menjalankan rasuah yang bakal meruntuhkan tamadun negara ini.


3) Pas tidak menggadaikan prinsip islam dan memusnahkan islam di negara ini, contoh: tiada masjid atau surau yang di tutup mahupun di roboh di zaman pas bersama pr!

sebaliknya umno yang berkerjasama dengan mca, mic, gerakan dalam bn telah bertindak biadap terhadap agama, banyak masjid dan surau di tutup malah ada yang di roboh antaranya masjid bujal kemaman, surau kg berembang, surau puchong perdana dan surau seksyen 8 shah alam yang di tutup 2 minggu sebelum bulan puasa 2007.


4) tahaluf siasi membolehkan pas melakukan dakwah lebih cergas contoh: masjid dan surau di meriahkan dengan majlis ilmu dan program2 yang dakwah.

manakala umno berkerjasama dengan bukan islam telah mematikan majlis ilmu, meletakkan ajk masjid yang bukan ahlinya atau yang layakakhirnya masjid dan surau mati sebelum manusia mati.


5) kerjasama pas dan pakatan rakyat menentang undang-undang zalim seperti Isa, Auku, Osa dan akta mesin cetak yang zalim malah tidak adil.

sedangkan umno bersama rakan menyokong akta yang zalim walaupun ia bertentangan islam malah umno dan bn bukan sahaja menyokong malah melaksanakannya.


6) pas dan pakatan bersama untuk memelihara harta negara supaya tidak musnah manakala umno dan bn telah mengkhianati khazanah negara sehingga di katakan oleh datuk idris jala menteri di jabatan perdana menteri negara akan muflis pada tahun 2019(8 tahun dari sekarang)


7) kerjasama pas dan pr telah menjinakkan orang bukan islam untuk memahami islam dengan lebih dekat

manakala umno dan bn telah meliarkan orang bukan islam dengan pelbagai tuduhan terhadap islam


8) kerjasama pas dan pr yang menentang kezaliman terhadap negeri-negeri yang di lakukan terhadap rakyat khusunya melayu islam

manakala umno/bn berkerjasama adalah untuk menindas rakyat dan bangsa sendiri.


9) pas dan pr berkerjasama untuk mengukuhkan lagi kerusi parlimen orang melayu islam sedangkan umno dan bn menurangkan kerusi yang di pertandingkan dan layak di pertandingkan melayu/islam

umno menakutkan rakyat dan dakwaan kerusi parlimen orang melayu akan terhakis jika calon bn tumbang kepada pr walaupun hakikatnya apabila pr bertanding kerusi melayu bertambah di parlimen contohnya parlimen kota raja dr.siti mariah mahmud menewaskan s. vigneswaran a/l msanase(mic) tan sri khalid ibrahim menewaskan datuk tan chai ho(mca) dan banyak lagi...

manakala umno memberikan kerusi kepada bukan islamwalaupun mejoriti tempat itu melebihi 70% islam/melayu contohnya parlimen grik datuk tan lian hoe menewaskan haji mohd nor abd rahman dan bersama 17 kerusi lagi antaranya lumut, tanjong malim, cameron highland, raub, hulu selangor, alor gajah, air hitam, simpang renggam, teberau, putatan, beluran, batu sapi, tawau dan beberapa lagi...

semoga semua ini menjawab keraguan yang telah di tipu oleh umno