Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH



Monday, February 15, 2010

ketahui untuk kesihatan kita


Kopi Goji Susu Kambing (Goat’s Milk Goji-Max) D’HatiKu dirumus menggunakan kopi White Arabica, ekstrak goji, susu kambing, ekstrak ginko biloba, serbuk koko, fruktosa dan krimer bukan tenusu.

Kopi pracampuran ini bukan sekadar kopi biasa kerana bahan-bahan yang digunakan untuk menghasilkan kopi ini boleh membantu meningkatkan kesihatan.

* Nabi Muhammad S.A.W. minum susu kambing
* Paling hampir dari segi khasiat dengan susu ibu
* Hadam dalam masa 20 minit
* Kambing mempunyai sistem pertahan diri yang kuat dan kurang dijangkiti penyakit.

Kaya dengan vitamin A, B1, B2, B6, B12, C, D, E, phantothemic acid, calsium, folic acid, fiboflavin, niacin, biotin, folaci, sodium, potassium, magnesium, phospores, PH non organic, chlorine, citrate, choline & inositol.

Ginko Biloba diiktiraf sebagai tonik otak dan digunakan secara tradisional untuk pelbagai khasiat kesihatan. Ia berfungsi untuk:

* menangani lemah otak dan fikiran
* membantu edaran darah ke otak
* melambatkan proses penuaan
* melancarkan peredaran darah
* antioksida



Kopi Goji D’HatiKu dirumus menggunakan kopi White Arabica, ekstrak goji, ekstrak maca, ekstrak habbatussauda’, serbuk koko dan krimer bukan tenusu.

Kopi pracampuran ini bukan sekadar kopi biasa. Ia diproses mengikut Amalan Pengilangan Islam (IMP), dan bahan-bahan yang digunakan untuk menghasilkan kopi ini boleh membantu meningkatkan kesihatan.


Goji merupakan sejenis beri yang kaya dengan antioksida. Produk makanan mahupun minuman berasaskan goji adalah sangat baik untuk kesihatan tubuh badan. Di daerah Zhongning, China, penduduknya yang mengamalkan goji sebagai makanan harian melewati usia sehingga 100 tahun.


Habbatussauda atau Nigella Sativa menurut nama saintifiknya merupakan penawar bagi segala penyakit di mana ia boleh merawat lebih dari 50 jenis penyakit. Ia telah digunakan secara leuas semenjak 2000 tahun yang lalu.


Maca merupakan akar yang tumbuh di kawasan pergunungan tinggi di Peru. Ia kaya dengan kandungan nutrisi (potassium dan lebih kalsium berbanding susu) yang memberi kelebihan kesihatan yang terbaik bagi lelaki dan wanita secara semulajadi.

Kopi pracampuran ini bukan sekadar kopi biasa kerana bahan-bahan yang digunakan untuk menghasilkan kopi ini boleh membantu meningkatkan kesihatan.

untuk maklumat lanjut sil layari www.sihatshop.com
setiap belian disumbangkan ke darul fuqaha