Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH



Saturday, February 20, 2010

abg mat gempur parlimen menteri pertahanan

19.02.10(jumaat) di kawasan parlimen bagan datoh tempat menteri pertahanan malaysia,
mohd sabu atau lebih dikenali abg mat menggempur bagan datoh dengan isu-isu penyelewengan pimpinan2 umno/bn yang terbaru dan memahamkan orang kampung yang teramat susah untuk memahami untuk memilih yang mana emas dengan permata...
walaupun mahkamah telah mengistiharkan zamry adalah menteri besar yang sah sekali gus telah mengalahkan nizar dengan 5-0 tetapi rakyat hendak tahu apakah pekara dan penjelasan sebenarnya.
dengan isu rasuah yang meningkat yang membabitkan malaysia berada di tempat yang teruk dan tercorot sekali membuktikan malaysia adalah negara yang mengamalkan rasuah yang terbesar dan tertinggi di dunia.

terutama apabila pm-6 naik untuk menjadi pm ini indeks ini akan terus menerus naik menjadikan malaysia adalah negeri yang boleh dijual.

apa yang berlaku dimalaysia adalah kebanyakan dengan perkara yang berkait perkauman dan ini terbukti dengan beberapa kes terbaru sehingga gereja dan surau dibakar, malaysia telah dikutuk hebat oleh negara luar. kemudian perkara ini dianggap selesai. akan teapi mereak iaitu umno/bn terus lagi mengganggu dengan isu perkauman dengan mengusik negeri pulau-pinang dengan memutar belit perkara yang sebenar. isu roboh gerai dan isu perarakan maulidur rasul.
apa yang kita tahu bahawanya isu perobohan restoran do re mi yang menjadi isu hangat bukan lah isu yang kecil dan ini boleh menyebabkan perang kaum kerana itulah yang dimainkan umno/bn sedangkan isu ini telah di tandatangan oleh menteri perlancongan ketika itu ialah azalina osman iaitu kononnya restoran ini menggangu perlancongan tempat tersebut. begitu juga dengan perarakan maulidur rasul, bukan semua negeri membuat perarakan dan apabila km pulau pinang bertanya kepada tuan guru mursyidul am beliau menjawap perarakan tidak penting tetapi ia lebih penting ialah mengamalkan sunahnya. inilah yang rakyat perlu tahu dan perlu berubah demi menjaga negara ini, bagilah kami ke putrajaya dalam masa satu penggal sahaja kemudian kalau baik teruskan dan kalau tak baik pada pengal yang lain naikkan bn kembali. -ujar beliau-


turut hadir dan memberikan penerangan pada malam tersebut, ust misbah masduki(ydp pas kawasan bgan datoh) dan adun teja(yb chang ling kang-adil-) mereka turut sama memberikan penerangan sebelum abg mat berbahas...




antara gambaran mereka yang hadir pada malam tadi, sanggup datang walau dari jauh untuk mendengar isu terbaru berkenaan umno/bn yang hendak disampaikan abg mat.



kerana terlalu ramai yang hadir pihak penganjur memasang lcd bagi mereka yang berada jauh dari abg mat dengan lebih dekat.