Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH



Tuesday, November 17, 2009

majlis pelancaran orang muda geng kita peringkat teluk intan


alhamdulillah syukur selesai sudah pelancaran orang muda geng kita peringkat teluk intan. pemuda mengharapkan suasana politik di teluk intan akan berubah sedikit sebanyak di teluk intan khususnya orang muda agar lebih bersemangat dan istiqamah dalam perjuangan. walaupun halangan dan dugaan harap dapat hadapi dengan sabar dan berkhemah. agar islam ini akan dapat dinaikkan. segala masalah yang tidak dapat diselesaikan sendiri harap dapat melalui pimpinan dan dekati lah kami. kami sentiasa bersama. apa yang dapat kami bantu sebagai pimpinan dan sahabat kami akan cuba bantu sedaya mungkin.


ceramah pada malam tadi dimulakan dengan ceramah sedara azhar rafai(pengarah pilihanraya teluk intan) dengan ucpan alu-aluan mewakili kaw teluk intan dan diberi sedikit ruang pada pengerusi kelab penyokong pas perak(tiada dalam gambar) sedara suria yang menyatakan bahawa kalau india boleh menyokong pemerintahan islam kenapa tidak orang melayu dan islam? tuan-tuan pikir lah.


ust. mustafa saari yang merupakan tpj3 pas perak menyampaikan ucapan dan beliau banyak menyentuh suasana diperak dan dikaitkan dengan ayat al-quran. lebih kepada kesimpulan apa yang dicanang oleh umno/bn dalam media masa tidak sama apa yang dibuatnya ini terbukti apabila setelah 52tahun mereka memerintah mereka banyak menangguhkan fail-fail rakyat dikampung-kampung dan fail-fail ini akan dikeluarkan apabila menjelang pilihan raya, mereka pun berjanji akan menunaikannya apabila menang dalam pru itu nanti akan tetapi apabila menang mereka(umno/bn) membuat seribu macam alasan untuk menagguh pekara tersebut dan akan dibuat pada pru-pru akan datang dan seterusnya. ini berbeza apabila kita(pr) memerintah 11 bulan dalam pada itu mereka yang menuggu begitu lama pekara ini terkejut akan penyelesaian perkara tersebut dengan mudah malah diberitahu nya lagi mereka bukan tidak boleh buat dan selesaikan masalah ini akan tetapi mereka simpan untuk bertemu pru nanti dan antara yang banyak timbul di kaw2 kg adalah berkaitan tanah. sesuai dengan hujahnya kerana ceramah pada malam tadi adalah kubu kuat umno/bn dikaw teluk intan.



gambar diatas ketua pemuda pas teluk intan(ust. abd fatah awang) sedang menampalkan stiker salah sebuah motor pada malam tadi. pada masa yang sama ust azman sedang menyampaikan ucapan/amanat beliau.



ust azman membakar semangat pemuda yang hadir dengan memberi amanat agar pemuda mesti bersama dengan pas dan kita membuktikan dengan hujah-hujah yang bahawa pemuda masa kini yang lebih berpengetahuan tidak akan terpengaruh dengan umno/bn. mereka yang juga menyayangi masa depan negara, bangsa dan agama tidak akan sesekali bersama umno/bn. ini yang perlu jelas apa yang pemuda pas lancar ini agar mereka tidak akan boleh membuat apa pada pemuda kita kerana kita telah ikat mereka dengan melancarkan orang muda geng kita.