Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH



Sunday, September 06, 2009

topeng h1n1 perlu untuk rakyat.

setiap perkara yang memerlukan bantuan dan perkara yang dianggap musibah dari allah kita sebagai umat islam perlu lah membantu dalam menangani dan mengajak kembali kepada allah.







kelihatan yb bersemangat untuk menjaga kesihatan rakyat sama dengan ternyata dalam menifesto pas kesihatan rakyat kami jaga. walau pun dalam suasana puasa dan banyak pekara diselesaikan yb tetap turun padang dan mendekati rakyat hampir sejam lama nya.tanpa mengira kaum dan pangkat semua diberi.

kelihatan yb anuar sudin dan petugas-petugas teluk intan sedang menunggu petugas untuk bergerak untuk mengedarkan penutup mulut dan risalah di sekitar pasar taman desa bakti. prog yang diadakan pada 4.9.09(jumaat) bermula jam 5.30ptng dan berakhir jam 6.30 ptng. walau pun puasa prog yang berkaitan kesihatan rakyat terus dijalankan dan akan diteruskan berdasarkan kemampuan sebagai bukan pemerintah dan tindakan sendiri. lebih kurang 200 helai penutup muka yang diagihkan kepada pengunjung pada masa tersebut.







turut membantu petugas-petugas pas kaw t.intan untuk mengagihkan penutup muka dan risalah kepada semua yang hadir di pasar tersebut. antara pimpinan yang kelihatan sdr rostam malik timb yg dipertua pas kaw bersama azhar rafae pengarah pilihanraya pas kaw t.intan dan beberapa yang lain bagi melancarkan edaran dan tidak terlepas pandang akan agihan tersebut.



nampak cam kampen politik lak kan? tapi bagi penutup mulut dan risalah ja, mungkin kebetulan lalu dan yb beri untuk keselamatan dan kesihatan.






golongan muda terus didekati dan mereka diberi peringatan akan bahayanya penyakit ini. sesungguhnya kesihatan amat penting terutama dalam bulan ibadat dan penuh keberkatan iaitu bulan ramadhan al-mubarak. yb dan azhar rafae(pengarah p.raya t.intan) sedang memberi risalah dan topeng muka.




golongan kurang upaya tidak ketinggalan diberi keutamaan menerima penutup mulut dan risalah oleh yb anuar sudin. gambar diatas menunjukkan seorang bangsa cina yang rosak peti suaranya bergambar bersama yb. beliau yang menerima kunjungan dahulu oleh ahli majlis teluk intan(pas) atas penderitaan beliau dipanjang kan untuk menerima bantuan. turut kelihatan seorang budak perempuan yang cacat yang berkerusi roda selepas menerima penutup mulut dan risalah.