Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH



Friday, April 16, 2010

SELAMAT BERMUKTAMAR -PJ-




Semua Dewan-dewan PAS negeri sedang sibuk bermuktamar di peringkat masing-masing. Di sesetengah kawasan, muktamar dewan-dewan serta PAS kawasan sudah pun berjaya dijalankan. Muktamar PAS negeri dan Dewan-dewan peringkat negeri akan diadakan dalam masa terdekat, sebelum diteruskan dengan muktamar peringkat Pusat di Kelantan nanti.

Dalam sibuk bermuktamar, hendalaklah diingatkan, muktamar ialah medan yang paling sesuai untuk bermuhasabah, tentang gerak kerja kita selama setahun. Ia bukan medan hentam menghentam, salah menyalah atau tuding menuding.Perbahasan-perbahasan hendaklah dijalankan dengan penuh matang dan beradab, sesuai dengan status PAS sebagai jemaah Islam. Konflik yang berlaku dalam negeri kita hendaklah dijadikan antara isi muhasabah utama kita dalam muktamar tahun ini. Selain itu Cadangan-cadangan, komentar-komentar dan kritikan-kritikan para perwakilan akan menjadi antara penentu perjalanan kita pada tahun hadapan. Idea-idea penggerak PAS Perak akan diperhatikan oleh seluruh negara, terutama dalam kita menghadapi konflik di negeri ini.

Komitmen semua penggerak kepada gerak kerja PAS juga ditagih, untuk memastikan perjuangan kita ini bukan habis setakat ini sahaja. Perjuangan kita bukan berasaskan pilihanraya semata-mata, tetapi gerakan setiap masa, tanpa ada had waktu tertentu. Janganlah kerana hak kita selaku kerajaan dalam Perak dinafikan UMNO dan BN, menjadikan kita lemah dan tidak bersemangat dalam gerak kerja. Gentarkan musuh dengan komitmen berterusan kita terhadap perjuangan menegakkan keadilan dan menentang kezaliman ini. Motivasi kita pastinya Allah dan Rasul dan bukan bersifat kebendaan dan dunia semata-mata.

SIRRUALABARAKATILLAH

SELAMAT BERMUKTAMAR.