Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH



Wednesday, April 28, 2010

CERAMAH ISU SEMASA 26.04.2010

CERAMAH ISU SEMASA BERTEMPAT DI PERKARANGAN MARKAZ PAS KAWASAN TELUK INTAN BERJALAN LANCAR.
DI MULAKAN DENGAN YB ANUAR SUDIN DAN DUA LAGI PENCERAMAH JEMPUTAN.
BANYAK INPUT2 YANG DIBERIKAN YANG TIDAK DIBERITAHU OLEH MEDIA SEMASA.
PERLUNYA CERAMAH UNTUK MEMKABARKAN APA YANG KURANG JELAS DARI KAMI PEMBANGKANG KHUSUSNYA PAS
AGAR RAKYAT TIDAK DITIPU LAGI.





KENYATAAN YB ANUAR SUDIN KETIKA UCAPAN BELIAU.
Saya dimasukkan ke wad Hospital Teluk Intan selama 6 hari kerana jangkitan kuman dalam air kencing. Tetapi laporan akhbar milik BN menyatakan bahawa YB kena jangkitan kuman paru-paru yang kritikal. Inilah bentuk laporan media yang amat tidak tepat yang dikuasai oleh kerajaan BN. Demikian kata-kata YB ADUN Changkat Jong semasa menyampaikan ucapan. Seterusnya YB menyebut bagaimana pemimpin Umno Bahagian memfitnah beliau dengan mengatakan beliau tidak masuk kampung tetapi tinggal di Ipoh dan bina rumah besar di Ipoh. Inilah kerja jahat pemimpin Umno.




antara mereka pimpinan yang turut hadir.
(kelihatan ydp pas kawasan teluk intan, pengerusi himpunan penyokong pas dan pengarah pihanraya pas kawasan)




penceramah pertama (nazri din) pengarah pilihanraya negeri pemuda negeri perak.
beliau yang juga merupakan calon kubu gajah yang bertanding melawan yb raja ahmad zainuddin tewas kerana talian hayat beliau adalah kebanyakan ladang-ladang dan felda-felda.
kerana dun kubu gajah ini tidak lah sejauh mana dengan dun hulu bernam yang menjadi talian hayat kepada bn dalam prk hulu selangor, malah beliau menyatakan cukup mudah kaum felda ini ditipu oleh umno/bn dalam mana-mana pilihanraya.
saya cukup kesian melihat mereka, setiap kali pilihanraya mereka dijanjikan dengan pelbagai janji malah mereka merasa terdesak dengan janji lalu memberikan nya kepada bn malah ada di kawasan saya mereka yang duduk dirumah yang berdindingkan buloh dan ada yang masih beratapkan nipah, tuan2 dan puan2 dialu-alukan untuk kesana melihat sendiri keadaanya.
mereka umno/bn tidak pernah lagi dalam sejarah mereka membantu rakyat menggunakan duit mereka dan ada yang di antara mereka yang sanggup membiarkan rakyat mereka merasa miskin dan tidak mampu.
apabila pr perak memerintah perak dengan baik lalu mereka ganggu dan perkara yang tidak ada tiba-tiba jadi ada.
sekarang mereka katakan aman walupun banyak perkara yang mereka sembunyikan, jenayah kes rogol dan pelbgai perkara.
malah diantara yang kita rakyat perak tidak ketahui berkenaan pembalakan, balak yang sepatutnya di di jual secara tender ketika pr memerintah akhir dibuat secara kroni abis lah diteroka secara besar-besaran agar mereka dapat menggunakanya untuik diri mereka sendiri.





penceramah ke dua(ust azman shapawi) timb ketua pemuda pas pusat.
beliau banyak menyentuh peranan ketua atau pemimpin yang dipilih.
ada satu kisah dimana nabi sedang membaca kutbah lalu seorang badwi(orang kampung yang kurang ilimu pengetahuan) bertanya ya rasul bila kah akan datangnya kiamat, maka nabi ketika itu yang sedang kusyuk membaca kutbah meneruskan kutbah lalu setelah selesai segala urusan kemudian beliau bertanya siapa yang bertanya ketika aku sedang membaca kutbah itu tadi.
lalu badwi itu mengangkat tangan dan berkata aku lah ya rasul, lalu nabi menjawab apa yang kamu mahu???
aku mahu bertanya bilakah datngnya kiamat, agar aku boleh bersiap sedia diatas persiapan aku.
lalu nabi menjawap siapa kah yang kamu sayang maka menjawap badwi itu tadi maka aku akan paling sayang akan engkau ya rasul, barang sesiapa mengapa-apakan dikau aku lah yang akan mempertahankan lalu nabi menjawap engkau akan ditempatpatkan bersama-sama orang yang engkau ikuti.
banyak lagi kisah-kisah yang di ceritakan berkenaan pemimpin dan nilaian pemimpin bukan lah boleh dinilai dengan pembahagian harta benda yang sementara shaja malah merekalah yang akan menentukan kemana akan kita bawa diakhirat nanti, maka jikalau seorang pemimpin yang zalim kamu ikuti akan mendapat balasan seperti mana mereka dapat.
manakala pemimipin yang kamu ikuti itu adalah seorang yang soleh dan pegangan adalah al-quran dan sunnah kamu akan bersama-sama beliau ditempatkan bersama orang-orang soleh.





orang ramai yang hadir pada malam tersebut.




ust abd fatah awang selaku ketua pemuda teluk intan mempengerusikan majlis pada malam tersebut