Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH



Tuesday, December 08, 2009

majlis penutup kursus kaka jabatan amal perak

ahad- 6/12/09 khusus kaka1 selesai dengan jayanya di kem hanifa gopeng, perak. majlis serahan sijil penyertaan kepada ahli yang hadir dan majlis perasmian penutup dirasmikan oleh setiausaha ulama pas neg perak( ust. salleh) bagi menyuntik semangat tentera merah di perak. kursus yang bermula pada 4/12/09(jumaat) bermula dengan solat maghrib berjemaah dan selesai jam 3 petang pada 6hb. aktiviti asas yang begitu padat diberikan kepada ahli yang hadir.



saf pimpinan amal neg dan dif-dif jemputan, dari kiri sdr. aidil(timb s.u1 pemuda neg), perasmi( ust salleh, s.u dewan ulama pas neg perak), sdr. zamarul aini(pengarah jabatan amal perak), timb1 amal perak dan akhir sekali timb2 amal perak...

antara ahli amal yang menyertai dalam kursus kaka kali ini. t.intan menghantar penyertaan seramai 2 orang bagi mewakili kaw untuk dibawa balik ilmunya dan diberikan diperingkat akar umbi.




pengarah prog yang merupakan timb pengarah amal 1 perak berucap agar segala yang diajar didalam kursus dapat di praktikkan dan alhamdulilah kursus berjalan dengan jayanya walau pun kursus ini perlu dalam percubaan masih ada bocor-bocor yang perlu ditampung, kursus ini tidak ada yang tidak dapat dilaksanakan. segala aktiviti disini berjalan seperti dirancangkan...


SDR. AIDI ADAM(timb setiausaha1 pemuda perak) yang mewakili pimpinan pemuda atas pertembungan di beberapa majlis lain di tempat yang berbeza akan tetapi masa yang sama. tenaga ajk pemuda neg terpaksa dibahagi-bahagikan untuk memenuhi dan menghadiri ke semua prog yang berlangsung... beliau selaku ajk pemuda harian pas perak mengharapkan agar pelapis di perak dapat memainkan peranan di kaw masing-masing untuk menaikkan lagi nama pemuda sekali gus berkerja bersama pemuda neg tidak kira menggunakan imej apa sekali pun termasuk unit amal. malah beliau menginggatkan kepada semua ahli amal agar dapat bersama menghadirkan diri didalam prog yang dianjurkan pemuda neg perak terutama prog dalaman agar apa yang dijalankan seiring apa yang dihasratkan pemuda neg. malah secara tidak langsung menjayakan prog tersebut.



majlis dirasmikan oleh ust salleh(s.u dewan ulama pas perak) yang menggantikan pj n seluruh ajk pas neg perak atas pertembungan prog, beliau banyak memperinggatkan ahli-ahli di dalam amal agar terus berjuang dan jangan lah berjuang hanya dipertengahan jalan dan bnyak iktibar-iktibar yang diambil beliau sendiri dapat melihat bahawa ada dikalangan nya syahid seperti mana dahulu umno mempertikai akan kenyataan pimpinan pas bahawa sesiapa yang berbuat kerja dalam pas syahid walaupun memegang bendera, yang menjadi asas bukan kepada orang itu memegang bendera akan tetapi niat beliau aialah ingin melihat islam itu ditegakkan maka ia syahid walau dimana posisinya. malah ada cerita dizaman rasulallah menceritakan tentang peperangan apabila sampai masa berperang semua sahabat ingin duduk dimedan perang kerana ingin akan syahid yang lebih awal, tiba-tiba diantara mereka ada seorang yang sanggup dan dipendekkan cerita peperangan pun berlangsung akan tetapi semua tidak syahid tetapi tukang masak itu syahid kerana senjata yang dipasang sampai ke tempat masak(dapur) malah rasul berkata sahabat ini mati syahid maka datang musim perang yang lain sahabat berpusu-pusu ingin menjadi tukang masak. apa yang kita dapat dari pengajaran ini bukan lah yang kita kejar itu adalah pangkat akan tetapi syahid hingga diceritakan beratus-ratus bidadari yang turun menjumpai orang yang syahid untuk dibawa kesyurga malah apabila bidadari ini turun air mani itu terkeluar dengan sendirinya. alangkah indahnya bagi sesiapa yang mendapatnya. malah saya juga pernah terjumpa apabila saya belajar di mesir dahulu terpanggil apabila ada yang menceritakan kepada saya akan ada yang mati syahid tidak jauh dari sini lalu saya dan kawan saya pun pergi, bau wangian yang ada disitu tidak dapat digambarkan lalu kami ambil darah yang masih mengalir dan kami cium, bau itu melebihi wangian yang pernah saya bau. beliau juga mengajar semua amal yang ada pada hari itu mengenal apa itu umno/bn kenapa kita terpedaya akan cara mereka, ingat umno/bn tidak akan jemu untuk menjatuhkan islam tiba-tiba kita terikut-ikut akan apa yang mereka katakan. rujuk pada pimpinan dan mana-mana ahli yang tidak merujuk pada pimpinan dan membuat spekulasi sendiri mereka kita ambil tindakan. beliau berucap dihadapan ahli-ahli amal yang mewakili kaw-kaw masing-masing sambil merasmikan kursus tersebut.