Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH



Sunday, November 01, 2009

umno lupa bahawa pas bukan di didik dari kekayaan

walaupun mereka umno/bn mengganggu penggunaan dewan di bt.12 dewan pemuda tidak berputus asa dan terus dengan agenda seterusnya berkenaan pertukaran tempat dan tempat yang dipilih ini adalah pekan di bawah n56 c.jong iaitu berhadapan hospital teluk intan. mereka umno/bn lupa bahawa kami yang sekian lama mengadakan ceramah di merata tempat bukan seperti umno/bn lekas berputus asa. pas juga tidak akan jemu dan akan terus memnyebarkan kebenaran dan pas juga tidak pernah takut kerana ingatlah bahawa berani kerana benar dan takut kerana salah. ini lah salah satu saluran kami untuk memberitahu rakyat perkara yang sebenar dan alhamdulillah banyak rakyat semakin sedar walau pun sekian lama pas dikatakan menyampaikan daiyah. yakin lah bahawa kezaliman dan kekufuran akan lenyap dan allah sentiasa golongan yang benar.



ketua pemuda teluk intan/ ajk pemuda pas neg perak(ust abd fattah awang) memberi kata-kata aluan selaku wakil dari pemuda dan penganjur yang banyak disentuh berkenaan sewaan dewan yang disekat dizaman pemerintahan umno/bn sedang apabila kita memerintah dahulu tiada masalah bagi mereka menggunakannya. malah mereka takut berdepan dengan pas secara profesional/gentle. kita tidak mempunyai masalah kerana kita juga masih mempunyai tempat kita sendiri yang boleh digunakan bila-bila masa. beliau juga turut berterima kasih kepada tuan rumah kerana tuan rumah sudi memberi ruang dan menjadikan tempat beliau sebagai tempat ceramah.




sdr kabir maidin berucap bagi pihak yang berhormat dan pas kaw teluk intan. gambar diatas saf pimpinan yang turut hadir bersama.



penceramah jemputan yang pertama iaitu yb drs khalil idham lim abdullah(adun titi serong- merangkap ketua penerangan pas neg perak) banyak menyentuh mengenai isu-isu perak diantara yang disebut polis datang seperti babi mengejar kami, tuan-tuan tahu babi lari lau mana? seperti itu lah mereka mengejar yb sivakumar(speaker sah) dan adun-adun pakatan rakyat untuk mendapatkan songkok dan jubah yang di pakai beliau dan adun-adun mempertahankan sedang kan beliau yang sah dan beliau juga sempat menyatakan 4 pekara yang mengukuhkan bahawa sampai ke hari ini yb sivakumar masih speaker yang sah. malah apabila masuk yang haram dipertahankan hampir 20 orang mengelilingi meja speaker, kalau betul lah dia yang betul kenapa mesti jaga? orang betul siapa nak marah? beliau juga sempat memberitahu yang hadir bahawanya bajet yang dibuat oleh kerajaan haram ini adalah bajet cocacola. bajet yang tidak dibahaskan. malah atas kelemahan polis yb nizar telah meminta agar menteri dalam negeri berundur dari jawatan sekarang kerana telah melanggar etika kerja.



penceramah kedua dan terakhir iaitu yb khalid abd samad(ahli parlimen shah alam) berbaju serba hijau penuh semangat menceritakan siapa kah sebenarnya umno. diantara yang dapat di ceritakan tentang kuat nya perkauman didalam umno ataupun dipanggil semangat melayu yang ada dalam setiap hati pemimpin umno/bn. diantara apabila beliau bertanya akan kes terhadap apa yang berlaku dengan kezaliman umno terhadap kugan, ada yang menjawap biar lah kerana berapa banyak kereta orang melayu yang telah dicuri. yang kedua tentang kes teoh beng hock yang dibunuh bukan lah di bunuh diri, utusan malaysia memberi tahu rakyat malaysia bahawa jangan lah melayu bergadoh kerana seorang tiong hwa. ini lah tarbiah yang dididik didalam umno dan pemuda-pemuda mereka. itu yang berlaku di bagan pinang pemuda mereka hilang pertimbangan dan kawalan.



masih meriah walau pun ada pertukaran tempat dan pemuda hanya dapat menyebarkan berita pertukaran tempat tidak melebihi dari 24 jam. ini lah hasilnya dan kami tahu mereka di teluk intan khususnya kerana yang menjadi pegawai khas mb haram sekarang adalah s.u suli haram beliau(dato idris hashim) ketua bahagian umno teluk intan yang dahulunya pernah menghadapi muflis dan dalam pru 12 menipu rakyat bahawa beliau telah bersih...