Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH

Tuesday, February 24, 2009

TIADA KESUNGGUHAN DALAM MEMBANTU UMAT ISLAM PALESTIN!


DALAM ISU BOIKOT BARANGAN YANG ADA KAITAN DENGAN YAHUDI ADA PIHAK YANG MEMPOLITIK KAN ISU INI.


kita dari pas sendiri amat mengambil berat tentang isu ini tapi perkara ini betul-betul ke jadi malah rakyat palestin terus sengsara. banyak yang merasakan dirinya lebih bijak dan pandai. mereka banyak yang memperkatakan tiada ka jalan lain selain boikot? apakah akan jadi pada ekonomi kalau pekara ini diteruskan? apa yang mereka harus buat kalau mereka yang menjadi orang tengah terhadap barang-barang ini, makin banyak la penganggur.

kita ada jawapannya, ada kah semua barang-barang diatas sudah ada ketika bumi ini dijadikan? memang pada mula amat susah untuk kita berubah tapi kalau kita memikir masa depan umat islam ada baik nya. tidak kira di malaysia atau pun palestin. apa yang dikatakan dengan malaysia kita boleh menjana ekonomi kita sebagai orang/rakyat malaysia, malah dipalestin kita dapat mengurangkan pengaruh yahudi terhadap rakyat palestin. malah kita dapat menundukkan keangkuhan yahudi laknatullah. kalau negara palestin yang begitu besar berbanding negara kita dahulu dapat dijajah dan dikhianati, ini kan pula malaysia yang kecil ini. tidak mustahil kalau negara palestin itu dapat dirampas satu hari nanti, negara-negara kecil seperti kita juga dapat ditawan.
kita patut mula dari sekarang dan akan memegang pendirian masing-masing. semua barang keperluan memang ada barang-barang tempatan, cuma ada beberapa barang yang masih belum dapat menandingi barang-barang mereka. kita harus bertahan dan insyallah dengan kuasa allah akan ada barang-barang kita yang sedang dibuat untuk menandinginya. antaranya kfc, rfc dgantikan. mungkin sekarang belum menyeluruh, pekara ini dalam perancangan umat islam. bukan atas dasar keuntungan akan tetapi ata dasar kesedaran. susah untuk kita menyayingi pengaruh mereka tapi kita teruskan juga.
tidak cukup dengan peniaga sahaja yang mempunyai kesedaran tapi pengguna tidak menghayatinya dengan betul? akan jadi lah pekara yang dikatakan hangat-hangat tahi ayam.
pekara ini bukan mainan bagi kita, kita harus menyedar dan terus menyedarkan para pengguna tentang bahayanya penggunaan barang-barang tersebut. malah dengan kita ingat-mengingati antara satu sama lain ini juga membantu agar memboikot barang-barang ini berhasil, tidak kira kepada umat islam atau bukan islam.
kerana mereka juga sebagai orang yang bertanggunjawap dan atas dasar peri kemanusiaan harus sama-sama menjayakannya.
sama-sama kita menjalankan tanggungjawap ini,
selamat berjaya.....
teruskan memboikot!