Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH



Thursday, January 28, 2010

KENYATAAN KP PAS TELUK INTAN BERKENAAN SEKATAN PENGUNAAN ARENA SQUARE



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Saya sebagai KP DPPKTI meluahkan rasa terkilan dan cukup tidak berpuashati dengan keputusan MPTI menolak permohonan PAS kawasan Teluk Intan utk menyewa Arena Square Teluk Intan utk program Majlis Makan Malam bersama DS Nizar Jamaluddin yang dijadualkan pd 26 Feb 2010. Bagi DPPKTI, apapun alasan yang diberikan ianya tetap menggambarkan suasana DISKRIMINASI melampau yg masih diamalkan oleh UMNO-BN yang mendakwa sebagai pemerintah yang "SAH" di Perak.

Saya secara peribadi dan semestinya semua penyokong PAS dan PR di Teluk Intan ( buat ingatan : PR rakyat menang di dua DUN dan Parlimen Teluk Intan ) sebagai pembayar cukai kpd PBT merasakan sangat terkilan dgn tindakan MPTI tersebut. Kenapa apabila cukai dituntut, kami 'dipaksa' membayarnya dgn berbagai arahan dan amaran serta tindakan tegas!. Namun apabila hasil cukai yang dibayar oleh KAMI ingin dimanfaatkan oleh KAMI....tiba-tiba hak kami dinafikan! Undang-undang apakah ini? undang-undang rimba? mungkin lebih teruk! Pihak terbabit sepatutnya merasa malu dgn tindakan mereka yg tidak bertamadun itu. Kita bukan lagi hidup dizaman primitif, di mana... tiada undang-undang, tiada tanggungjawab dan tiada hak. Saya percaya, rakyat Malaysia sebahagian besarnya sudah faham apa itu HAK mereka! Menolak permohonan ini, bermakna menafikan hak kami sebagai pembayar cukai, sebagai rakyat Malaysia dan penduduk di Negeri Perak! Mana dia Slogan 1 Malaysia : Rakyat didahulukan Pencapaian Diutamakan? Nampaknya bukan Rakyat Didahulukan, tetapi kepentingan UMNO-BN didahulukan dan diutamakan!

Saya ada satu soalan kpd MPTI : Apa pendapat MPTI jika semua orang yang dinafikan hak mereka ini "tidak mahu" membayar cukai kpd PBT? Mungkin tindakan mereka dianggap satu jenayah dan tidak wajar dibuat. Tapi bagaimanaa sebaliknya.... apabila pihak PBT pula yang enggan memberikan khidmat dan hak kpd pembayar cukai dgn berbagai alasan yang tidak munasabah?

Saya juga merasa hairan... kalau benar UMNO-BN sudah Sah berkuasa dan mereka diterima oleh majoriti rakyat Perak, mengapa masih takut kepada bayang-bayang sendiri? Mana Demokrasi yang dicanang sana-sini? atau Demokrasi hanya untuk ahli UMNO-BN sahaja?

Jika kita rasa kita tidak takut dgn undang-undang/mahkamah dunia - mungkin kerana ada orang yang merasakan undang-undang dalam tangan mereka - namun sebagai seorang muslim ; takutlah kepada mahkamah Allah di akhirat kelak. setiap perkara yang kita lakukan samada kebaikan atau kejahatan pasti akan dibalas dgn setimpal di sana. tanyalah diri sendiri : banyak sangatkah pahala kebaikan kita untuk membayar penganiayaan kita kepada beribu manusia yang dinafikan hak mereka tadi?

Dewan Pemuda PAS Kawasan Teluk Intan dengan ini mengecam keputusan MPTI yang menolak permohonan PAS Kawasan Teluk Intan tersebut, dan menganggap keputusan tersebut sebagai suatu diskriminasi yang melampau dan menafikan hak kami sebagai rakyat Malaysia yang bermastautin di Teluk Intan, Perak Darul Ridzuan.

Salam perjuangan,

Ustaz Hj Abdul Fatah Awang
Ketua Dewan Pemuda PAS kaw Teluk Intan
27 Januari 2010