Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH



Thursday, January 28, 2010

pemuda pas kutuk umno /bn kezaliman penggunaan areana square


Pemuda pas teluk intan amat kesal kerana ketakutan umno/bn dalam memberi kami sebagai parti islam menggunakan kemudahan awam dengan cara yang terhormat dan baik tetapi dilayan sebaliknya. sedang mereka boleh berlawan dengan pas ini secara profesional kerana ini bukan jalan untuk dibuat kepada pas khususnya kerana seagama dengan mereka. umno/bn perlu tahu kita berpolitik bukan kita bermusuh, adakah pas ini bukan islam dan bangsa melayu sehingga hak kami tiada dalam mengunakan kemudahan awam yang terang-terang adalah hak rakyat?
tiada dalam undang-undang bahawa tidak boleh mana-mana parti politik menggunakan kemudahan awam??? pas bukan ingin menggunakan untuk berpolitik?
umno/bn betul-betul terdesak dengan suasana politik hari ini, mereka lupa sesungguhnya manusia merancang dan allah jua merancang sesungguhnya perancangan allah itu adalah lebih tepat. bukan manusia menentukan akan tetapi allah yang satu menentukan. bukan mempertahankan hanya kalimah allah tetapi sebagai manusia kita perlu membesar dan mengesakannya.
sesungguhnya umno/bn zalim mereka buat semua ini kerana takut dengan rakyat mendekati islam dan parti melayu ini iaitu pas. kerana pas akan adil dalam melaksanakan apa yang rakyat mahu.
peristiwa ini bukan sahaja untuk pas muhasabah tetapi rakyat perlu tahu umno/bn ini zalim kerana tidak pernah adil.