Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH



Saturday, November 13, 2010

didikan agama tanda ibu bapa sayang anak2 - k.p-





anda ibu bapa kasih akan anaknya ialah apabila mereka memberikan pendidikan agama secukupnya kepada anak-anak mereka. Ini juga merupakan tanggungjawab bagi setiap ibu bapa terhadap anak-anak. Demikian dijelaskan oleh Ketua Dewan Pemuda PAS Teluk Intan, Ustaz Abdul Fattah Awang ketika merasmikan Hari Kanak-kanak PASTI Ibnu Rusyd, Taman Cicely dekat sini.

Pendidikan agama merupakan benteng paling ampuh kepada anak-anak dalam berhadapan dengan pelbagai cabaran masa kini.
"Apatah lagi ketika menyaksikan keruntuhan akhlak anak-anak muda masa kini yang begitu menakutkan kita. Pendidikan agama adalah satu alternatif wajib diberikan kepada anak-anak," ujar beliau.
Adik Fatin Umi Humairah menyampaikan cerita.

Beliau juga menyentuh berkenaan PASTI yang merupakan salah satu cara bagi ibu bapa memberikan didikan agama pada peringkat awal lagi. Malah usaha murni PASTI ini dapat dilihat dengan jelas antara murid-murid PASTI dengan murid-murid tadika lain.
Sebelum itu, di dalam ucapan aluannya, Pengurus PASTI Ibnu Rusyd menyatakan setinggi-tinggi penghargaan kepada para ibu bapa yang menghantar anak mereka ke PASTI. Beliau turut menghargai akan sokongan para ibu bapa sehingga PASTI Ibnu Rusyd dapat beroperasi selama hampir 8 tahun.
Antara acara menarik perhatian hadirin pada majlis tersebut ialah persembahan murid-murid PASTI seperti hafazan, bercerita, bacaan hadith, nasyid, kuiz dan bacaan doa-doa harian.
Acara hafazan murid perempuan.

.



Adik Nurin Naziha membaca Al Qur'an dengan baik sekali.
Acara nasyid murid lelaki.
Ustaz Fattah menyampaikan hadiah kepada Murid Terbaik PASTI.


Antara ibu bapa yang hadir.
Di samping itu, hadiah-hadiah juga disampaikan kepada murid-murid yang telah berjaya di dalam peperiksaan baru-baru ini.