Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH



Wednesday, October 06, 2010

dppk bersetuju pas perak lancar baitul muslim untuk mencegah gejala sosial



Dewan pemuda pas kawasan teluk intan amat bersetuju dengan perlancaran yang dilakukan oleh pas perak baru-baru ini, dppk berharap perlancaran kali ini mendapat sambutan terutama dikalangan ahli khususnya pemuda pas itu sendiri.

ketua dewan pemuda pas kawasan teluk intan merangkap ketua lujnah tarbiah pemuda pas perak mencadangkan bukan sahaja di mainkan di peringkat negeri tetapi ia turut di perjelaskan di peringkat kawasan kerana ada ahli-ahli yang kurang jelas akan peranan baitul muslim malah ada juga dikalangan mereka yang sanggup membiarkan anak mereka bergaul secara bebas malah takut untuk menjadikan anak-anak perempuan mereka isteri kepada pemuda-pemuda pas.

sebagai pimpinan pemuda di peringkat kawasan dan negeri, saya merasakan amat lah sesuai perkara ini di laksanakan dan biarlah kita sebagai parti islam memulakan langkah bijak dan menyelesaikan masalah dan gejala yang melanda negara kita malah ahli pas menjadi contoh tauladan kerana sesuai dengan landasan yang kita ikuti iaitu sunnah nabi saw.



PAS Perak melalui Lajnah Kebajikan telah melancarkan penubuhan Unit Baitul Muslim Wal Mawaddah baru-baru ini. Pelancaran telah disempurnakan oleh Al Fadhil Pesurujaya PAS negeri Perak di Markaz PAS Air Kuning sempena program Liqa' Fikri.

Unit ini ditubuhkan dengan tujuan membantu ahli-ahli PAS mencari jodoh yang soleh dan solehah, membantu membentuk keluarga muslim yang sakinah, membantu menyelesaikan permasalahan keluarga dan sebagainya.

Dengan adanya unit ini diharap tidak ada lagi ahli PAS yang membujang sampai ke tua, tidak lagi berlaku permasalahan keluarga sehingga bercerai berai dan tidal wujud suasana keluarga yang tidak bahagia dan sakinah. Ahli-ahli PAS juga orang ramai bolehlah menghubungi sekretariat Unit Baitul Muslin sekirannya pemasalahan mereka mahu dibantu.