Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH



Thursday, March 18, 2010

PERHATIAN!!! KEPADA SEMUA YANG CINTAKAN RASULALLAH.


Dewan Pemuda PAS Pusat ingin memaklumkan kepada semua bahawa Himpunan Aman membantah akhbar di Sweden yang telah menghina Nabi Muhammad saw yang dijadualkan pada hari Jumaat 19 Mac 2010 bertempat di hadapan Kedutaan Sweden Kuala Lumpur TELAH DITUKARKAN ke hari Jumaat 26 Mac 2010 . [ Masa dan Tempat dikekalkan ]

Pertukaran tarikh ini adalah disebabkan masaalah teknikal dan beberapa faktor penting yang tidak dapat dielakkan . Pihak Dewan Pemuda PAS Pusat semua pihak mengambil maklum dan seterusnya hadhir seperti yang dijadualkan iaitu [ 26 Mac 2010 ] .

Ummat Islam digalakkan berhimpun di Masjid Tabung Haji [ solat Jumaat ] Kuala Lumpur dan selepas itu akan berarak ke Kedutaan Sweden bersama - sama bagi menunjukkan solidariti dan kemarahan ummat Islam terhadap penghinaan atau pencabulan maruah yang dilakukan oleh Akhbar Sweden terhadap Ummat Islam dan Rasul mereka saw.

Sebelum ini beberapa karikatur Nabi saw telah dikeluarkan oleh Akhbar di Denmark dan kini pula di akhbar Sweden . Penghinaan seperti ini tidak boleh dipandang ringan oleh ummat Islam bahkan juga non muslim justeru ia satu pencabulan terhadap kesucian agama .

Ayuh buat seluruh Ummah yang prihatin khasnya ummat Islam , buat persiapan dan pastikan 26 Mac 2010 semua dapat hadhir .