Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH



Saturday, January 09, 2010

suasana di masjid tabung haji dan demo jalanan

08.01.10(jumaat),selepas solat jumaat. kompleks tabung haji malaysia yang terletak dijalan ampang sesak dengan ribuan rakyat malaysia yang cintakan keamanan dan keadilan terutama dalam menuntut hak saudara seislamnya dipalestin dari kekejaman zionis dan sekutunya. demo bantahan aman binaan tembok sempadan mesir-palestin yang ditaja barat untuk mesir menghalang dari bantuan terus memasuki palestin...


kelihatan unit amal sedang membahagikan tugas dan orang ramai dah mula untuk berkumpul.


ayat wehdah dibaca beramai-ramai bagi menaikkan semangat diketuai ust.ridwan mohd noor(ajk pemuda pusat)


pelbagai kecaman yang ditujukan kepada kerajaan mesir dan seluruh dunia yang terlibat dalam menindas palestin(umat islam).



ucapan dari timb ketua pemuda kepada semua yang sekali gus menyatakan tidak puasan hati mana-mana manusia islam yang beriman kepada allah melihat kezaliman itu datang dan membiarkan pergi...



perarakan mula bergerak dari masjid tabung haji ke kedutaan mesir bagi memberitahu seluruh rakyat agar bersama dengan pas mengecam kezaliman.


perarakan yang penuh dengan cemuhan terhadap kekejaman yang dilakukan terhadap negara islam dan kiblat kedua(masjid al-aqsa)


ketua pemuda pas pusat(ust nasruddin tantawi) sedang menyampaikan hasrat kita sebagai orang mukmin dan seagama dengan mereka yang ditindas dan pendirian islam dalam keadaan ini.


pengerusi persatuan mahasiswa menyatakan kecaman terhadap kerajaan mesir sekali gus beliau juga menyatakan terima kasih kepada isteri pm kerana membebaskan seorang remaja malaysia dalam tahanan kerajaan mesir tetapi tidak cukup dengan sekadar membebaskan sahaja.



ust abd fatah awang(k.pemuda pas teluk intan) bersemangat bersama-sama berarak dan menandakan protes terhadap yahudi dan kerajaan mesir yang menjadi boneka kepada mereka.


perarakan menuju ke kediaman rasmi kedutaan mesir di malaysia.