Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH



Friday, January 15, 2010

sebutan kes kali ke-2

jumaat(15.01.10) panggilan sebutan kes kali ke-2 kepada mereka yang ditangkap pada ketika himpunan mansuhkan isa tahun lepas. sebutan yang ditukar dari pertubuhan haram kepada niat menyertai himpunan adalah salah satu cara menunjukkan mereka tiada akta untuk menghukum dan mendakwa apabila himpunan diadakan, mereka pihak pendakwa sengaja mengadakan helah bagi menyusahkan mereka semua yang terlibat. pendakwa yang mewakili pdrm sekaligus adalah kerajaan malaysia telah menyusahkan rakyat...






suasana dalam mahkamah semua okt begitu tenang kerana mereka yakin akan mereka tidak langsung bersalah. maka mereka pihak yang benar mesti berani...


peguam sedang membahagikan kumpulan hakim yang akan mewakili beberapa orang dalam setiap kumpulan, kali ini peguam bela terdiri dari 4 orang untuk pengurusan yang lebih sistematik dan hujah yang berbeza.


serikandi pas yang ditahan atas alasan tidak memberikan kad pengenalan mereka, tenang hadirkan diri dan bersedia menghadapi perbicaraan.


syed ibrahim syed nor(pengerusi gerakan mansuhkan isa) sedang ditemuramah media.




suasana diluar mahkamah setelah 2 orang okt tidak hadir dan perlu tunjuk sebab nape mereka tidak hadir. perbicaraan ditunda pada 03.02.2010 ditempat yang sama.