Pages

bersih 3.0

bersih 3.0
DUDUK DAN BANTAH



Wednesday, November 25, 2009

sah tetap sah dan haram tetap haram.


Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) kesal kemelut Persatuan Bolasepak Negeri Perak di ambil kesempatan oleh Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir cuma memburukkan Datuk Seri Ir Haji Mohammad Nizar Jamaluddin di dalam perkara ini.

Datuk Seri Zambry yang masih belum disahkan sebagai Menteri Besar Perak cuba membayangkan kepada rakyat bahawa beliau sekarang berkuasa dan menunjukkan kuasanya serta bersikap angkuh dengan jawatan pintu belakangnya. Belum ada jaminan semua janji-janji Datuk Seri Zambry ini boleh digunapakai kerana Mahkamah Persekutuan belum memutuskan siapakah Menteri Besar yang sah lagi.

Apa yang cuba Datuk Seri Zambry lakukan kini adalah bersifat menyerang semua reputasi Datuk Seri Nizar secara peribadi disemua keadaan walaupun Datuk Seri Nizar lah yang telah menyelamatkan Persatuan Bolasepak Negeri Perak dari terus dilanda hutang lapuk disamping menjaga kebajikan pemain dan kakitangan. Dengan usaha beliau ini, andaian UMNO dan BN mungkin menyebabkan rakyat tidak lagi menyokong Pakatan Rakyat (PR) jika keputusan Mahkamah Persekutuan nanti berpihak kepada PR dan setelah pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak selepas itu.

DPPN Pk meminta rakyat supaya jangan terpedaya dengan usaha jahat Datuk Seri Zambry yang terus menerus memburukkan peribadi Datuk Seri Nizar walaupun di dalam sukan bolasepak. Datuk Seri Zambry sepatutnya tidak menggunakan medan sukan ini untuk terus menambahkan kelukaan hati rakyat terhadap beliau.